Nisza rynkowa - czym w ogóle jest nisza oraz jak można zarabiać (mini poradnik)

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down

Nisza rynkowa - czym w ogóle jest nisza oraz jak można zarabiać (mini poradnik)

Pisanie by SuchyJKS on Sro Lip 06 2016, 20:50

Czym jest nisza ?


W prawie każdym temacie na forum spotykacie się z pojęciem nisza. Ciągle ktoś pisze „znajdź nisze”, „jak znajdziesz nisze, to będziesz zarabiał” itd. Jako że nie każdy jest od razu alfą i omegą i nie wszyscy wiedzą czym jest nisza i jak ją szukać, to postaram się wytłumaczyć w skrócie o czym mowa.
 
Nisza rynkowa – to pewna część przemysłu, w której brakuje produktu. Mówiąc prostym językiem: jest to miejsce, w którym konkurencja jest znikoma, lub nie ma jej wcale i to Ty jesteś innowatorem. Pomysł, którego jeszcze nikt nie wymyślił, lub wymyślił, ale jest słabo rozwinięty.
 
Taki biznes nastawiony jest przede wszystkim na małą, ale konkretną grupę, która wie czego potrzebuje. Przykładem może być sklep rowerowy. W takim sklepie możemy odstać rowery, akcesoria do rowerów, czy inne rzeczy z tym związane. Wiadome jest, że nie wejdzie tam osoba która chce kupić owoce czy warzywa. Jest to przykład niszowego biznesu, który jest nastawiony na ściśle określoną grupę. Jeśli jeszcze będzie to pierwszy sklep w Twojej okolicy, to jest prawie pewne, że zaczniesz zarabiać, bo nikt nie znajdzie gdzie indziej produktów (pozostaje oczywiście Internet, ale to tylko przykład).
 
Oczywiście znalezienie niszy nie jest warunkiem koniecznym do zarabiania, ale na pewno jest dogodnym rozwiązaniem m.in. dlatego, że:
1. Nie potrzebujemy jakiegoś wielkiego kapitału na start, nie musimy przebijać konkurencji reklamą, pozycjonować jakoś specjalnie stron, czy wydawać kroci na marketing.
2. Jeśli uda nam się znaleźć nisze i konkretnych klientów mamy możliwość szybkiego rozwoju, bo gdzie będą kupować jak nie u Ciebie ?
3. Stały przyrost funduszy, aż do czasu gdy pojawi się konkurencja.
4. Nawiązując do punktu 2 i 3, mała konkurencja lub jej brak, co pozwala łatwiej się odnaleźć.
5. Pamiętaj, że zadowolony klient jest często stałym klientem. Jeśli jesteś prekursorem jakiegoś rozwiązania i uda Ci się zadowolić klienta, konkurencja często nie jest w stanie go „odebrać”. Dlatego też należy dbać o klienta. Tutaj nawiązanie do punktu 3.
6. Większość osób będzie porównywać inne produkty z tej samej branży do Ciebie, jako że to właśnie Ty byłeś pierwszy.
 
Świetnym przykładem z ostatnich lat jest odzież patriotyczna. Jeśli mnie pamięć nie myli pierwsza była marka „Red Is Bad”. Zaczęli projektować odzież patriotyczną, okazało się że jest na to popyt, zarabiali pieniądze i… nagle wysyp firm z odzieżą patriotyczną. Firma szybko się rozwinęła, zyskała poparcie i rozrosła się w niesamowicie prężnie działającą firmę. Oczywiście nie tylko oni, bo wiele firm trafiło w tą niszę i teraz zarabiają, jednak każdy kolejny sklep z odzieżą patriotyczną ma coraz cięższe zadanie, żeby przebić się przez konkurencje.



Co mam zaoferować ? Jak mam zarabiać ?


Niestety na to pytanie, musisz odpowiedzieć sobie sam. Najlepszym rozwiązaniem jest prowadzenie biznesu na którym się znasz, interesujesz się. Grasz w piłkę nożną ? Zastanów się czego Ci brakuje, co nie mogłeś dostać, a potrzebowałeś pilnie. Z czym byłoby Ci lepiej grać.
 
Znalezienie niszy nie jest prostą sprawą. Ba - wręcz powiedziałbym, że jest to strasznie ciężki temat. Jeśli jednak uda Ci się ją już znaleźć jest szansa na naprawdę dobry rozwój i zarabianie.
 
W innym poradniku opiszę jak skutecznie można szukać niszy.

_________________
Expekt - 100% zwrotu do 222zł, cashback BEZ OBROTU!! (patrz TUTAJ)
avatar
SuchyJKS
Admin
Admin

Liczba postów : 4014
Punkty : 4250
Reputacja : 1526
Dołączył : 23/06/2015
Wiek : 72

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry


 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach