Konferencja dotycząca eSport.

Go down

Konferencja dotycząca eSport.

Pisanie by SuchyJKS on Wto 7 Cze 2016 - 10:47

18 maja w Wielkiej Brytanii odbyła się całodniowa konferencja poświęcona eSport. Event miał miejsce w Royal Gordon Hotel w Londynie. 22 przedstawicieli różnych branży e-sportowych , czy hazardowych zabierało głos na temat stóp procentowych, wśród gości byli m.in przedstawiciele bukmacherów: Unibet, Betclic, bet365, William Hill, Unibet, Ladbrokes i wielu innych, a także przedstawiciele najważniejszych spółek eSport.

Podczas konferencji poruszono temat, niesamowitego wzrostu zainteresowania eSpot jako całości. Zaproszeni goście dzielili się swoimi doświadczeniami w biznesie i marketingu, porównując je do branży bukmacherskiej oraz opowiadali o najnowszych wieściach ze świata eSport.

Przedstawiciele firm e-sportowych skupili się na najważniejszych kwestiach tj. promocjach i bonusach, omówienie szans i wyzwań, a przede wszystkim zagrożeń związanych z tego typu działalnością. W eSport przypadki sprzedawania meczy nie są obce, nie jedna drużyna już została całkowicie zbanowana za takie działania. Wątpliwości uczestników wzbudziły również stopy procentowe, oraz status prawny w UE. Ważnymi tematami były również takie kwestie jak: walka z nadużyciami finansowymi (to co wyżej), rozwój nowych marek, oraz preferencje widzów i ich cech demograficznych.

Ważną kwestię poruszył jeden z gości - Rahul Suud. Coraz większą popularnością cieszy się stawianie zakładów w zamian za tzw. "skórki" / "skiny". Jest to wirtualny przedmiot w grze, który ma różny wygląd. Im ładniejszy i rzadszy skin, tym więcej warty. Ba pojawiły się nawet ruletki czy poker pozwalające obstawiać skiny do gry. Wpływy z takiej gry wyniosły w ubiegłym roku 800 milionów dolarów, podczas gdy standardowe zakłady bukmacherskie przyniosły wpływ w wysokości 250 milionów dolarów.

Suud mówi o pozytywnych i negatywnych aspektach takiego działania. Z jednej strony wskazał na pozytywy firm Riot Games, Valve czy Twitch, które udostępniają transmisje z zawodów. Gracz może oglądać swoje ulubione drużyny, czy dyscypliny, jednocześnie stawiając zakłady co oczywiście prowadzi do większego wzrostu zainteresowania i przyciąga widzów. Wzrost takich zakładów może doprowadzić do tego, że jakiś % osób "złapie się" i będzie chciał stawiać prawdziwe pieniądze. Jest to swoiste przygotowanie przed prawdziwym obstawianiem zakładów. Przykładem niech będzie gra,którą się osobiście interesuje mianowicie Counter-Strike: Global Offensive. W tej grze pewna skórka noża do gry (prawdopodobnie jest ich tylko 4 na świecie), została sprzedana na aukcji za 23 850$ (oryginalnie w artykule pojawia się cena 100 000$ co jest nadużyciem, bo takie ceny nie wchodzą w grę). Także stawianie skinów choćby o wartości 1000$ nie jest niczym specjalnym. Dla mnie osobiście jest to niewyobrażalne żeby kupować piksele, które nic nie dają. Warto tez dodać że sprzedawanie takich skinów normalnie w grze (nie na aukcji) nie pozwala na wypłacanie pieniędzy z konta Steam. Pieniądze są zamrożone, możemy kupować gry, skiny, ale nie możemy ich wypłacić.

Wielkim minusem o którym wspomniał Suud jest wiek osób obstawiających takie zakłady, moim zdaniem grubo ponad 50% to osoby, które nie skończyły nawet 18 roku życia, co może doprowadzić do szybkiego uzależnienia osób niepełnoletnich. Ten rynek jest niekontrolowany, co niesie ze sobą ogromne zagrożenie. 

Konferencja stała na prawdę na wysokim poziomie. Przedstawiciele grup oraz media mogły się dowiedzieć wielu ciekawostek na temat eSport. Nie jest to na pewno ostatnia taka konferencja, ponieważ jest jeszcze wiele niewiadomych dotyczących takich zakładów. Wszystko jednak wskazuje na to, że w ciągu kilku najbliższych lat scena eSport będzie jednym z najgorętszych i najszybciej rozwijających się branż bukmacherskich.
avatar
SuchyJKS
Admin
Admin

Liczba postów : 7207
Punkty : 9528
Reputacja : 2926
Dołączył : 23/06/2015
Wiek : 73

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Powrót do góry


 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach